اخبار

بازدید مجمع خیرین سلامت از بیمارستان فارابی به درخواست ریاست مرکز آقای دکتر فرنیا

بازدید مجمع خیرین سلامت از بیمارستان فارابی به درخواست ریاست مرکز آقای دکتر فرنیا

با توجه به نیاز کشور به ترویج فرهنگ نوعدوستی ،انفاق و مشارکت خیرین در امر بنیادین سلامت، بهداشت و درمان جامعه،مجمع خیرین کشور فعالیت خود را با ریاست سید رضا نیری آغاز نموده است. دراستان کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان حاج آقا مصطفی علما با پذیرش مسئولیت ریاست  هیئت امنائ مجمع خیرین استان کر مانشاه اولین قدم را در این کار نیک وپسندیده برداشتند. ،دکتر صمدنوری زاد(رییس دانشگاه علوم پزشکی استان)به عنوان  رییس هیات مدیره مجمع، آقای محمدتقی  محمودیان مدیر عامل و اعضائ هیئت مدیره مجمع آقای کیوان کاشفی  ریاست اتاق بازرگانی ،آقای معراج محرابی ریاست خانه صنعت ،آقای امیر قنبری مدیرکل کمیته امداد امام (ره) ، آقای عبدالحسین زهتابان کارخانه دار ،دکتر معصوم علی معصومی ،دکتر بابک ایزدی ،دکترنسرین امیری فرد،دکتر فاطمه رضوان مدنی و آقای حسین بیگلری مدیر کل انجمن خیریه حمایت ازبیماران کلیوی  و دکتر فیض ا..منصوری بازرسان مجمع می باشند .با توجه به در خواست ریاست مر کز آموزشی درمانی فارابی جهت کمک به حل  مشکلات عدیده بیمارستان فارابی  قرار براین شد یازدهمین جلسه مجمع با حضور اعضای شورای شهر کرمانشاه در بیمارستان فارابی انجام پذیرد. گرچه اعضای شورای شهر در این جلسه حضور پیدا نکردند .  مورخ 21/05/88  یازدهمین جلسه هیئت مدیره مجمع و کادر بیمارستان فارابی در دفتر ریاست مرکز آموزشی درمانی  فارابی بر پا شد.

دکتر فرنیا ریاست مرکز بیان می دارد بیمارستان فارابی بعنوان اصلی ترین مر کز آموزشی درمانی اعصاب و روان غرب کشور می باشد  قد مت زیادی در منطقه دارد و تا کنون خدمات شایسته را به مردم ارائه نموده وی افزود:بدون شک  دوران  هشت سال دفاع مقدس ، مشکلات وبار روانی زیادی به مردم منطقه وارد کرده که عواقب آن در غرب کشور ومناطق جنگی مشهود است ، قسمت زیادی از بار درمان این مسائل بر عهده بیمارستان فارابی می باشد و بخاطر محرومیت استان های همجوار و نبود مراکز تخصصی مناسب  در این استان ها  بارمراجعه بیماران مناطق مجاور  برای این مرکز مشهود بوده است  واین باعث شده بیمارستان از نظر فیزیکی وپرسنلی تا حد زیادی دچار استهلاک شود  . با توجه به بحث خود گردان شدن مراکز درمانی مشکلات زیادی متوجه این مرکز می باشد. یکی از بحث ها ماهیت  بیمار روانی است، شیوع بیماری روانی در سطوح اقتصادی واجتماعی بی پایان  است  اکثر این دسته از بیماران  از نظر مالی قادر به پرداخت هزینه اولیه درمان خود نیستند و  بیمارستان بابت  درمان آنها هزینه دریافت نمی کند که این مسئله باعث افزایش فشار مالی به بیمارستان می گردد. رئیس مرکز آموزشی درمانی فارابی تاکید کرد: 120هزار مترمربع فضای بیمارستان است که با توجه به بافت فرسوده، هزینه نگهداری آن بسیار بالا است و به علت پایین بودن سطح درآمد بیمارستان امکان نگهداری فضای سبز و حفظ  نمای زیبا برای شهروندان و مراجعه‌کنندگان وجود ندارد و علیرغم یاری و کمک مستمر دانشگاه علوم پزشکی، نیازمند همراهی خیران و افراد نیکوکار در این امر هستیم.


در این جلسه اعضای مجمع خیران سلامت از نزدیک با وضعیت این بیمارستان آشنا و راهکارهای کمک به آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت

 

 

۲۷ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۶:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید