مدیرخدمات پرستاری: کریم چهاردولی
مدرک:کارشناس پرستاری
سوپروایزران بالینی:
صبح: شیوا رادمنش( کارشناس پرستاری)،میترا لطیفی( کارشناس پرستاری)،محمدعلی بیات ( کارشناس پرستاری)
عصروشب:میترا شمسوندی( کارشناس پرستاری)، ثریا جوادیان( کارشناس پرستاری) ، مریم وطن دوست ( کارشناس پرستاری)، کیامهر گراوند( کارشناس پرستاری)، تورج غلامی (کترشناس پرستاری)
فعالیت های مدیر خدمات پرستاری
اهداف : حفظ و ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری در جهت افزایش رضایتمندی بیماران و کارکنان از طریق :
v ارتقاء فرایند مدیریت منابع انسانی
v ارتقاء فرایند مدیریت آموزش کارکنان و بیماران
v ارتقاء فرایند مدیریت ارزشیابی کارکنان
v ارتقاء فرایند ثبت و مستند سازی
v ارتقاء فرایند مدیریت احیای قلبی و ریوی
v ارتقاء فرایند احتیاطات همه جانبه
شاخص های پرستاری :
v میانگین درصد ارائه مراقبتهای پرستاری بر اساس اصول علمی
v میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری
v میزان رضایتمندی کارکنان پرستاری
v میزان بروز عوارض ( زخم بستر و.... ) در بیماران
v میزان رعایت احیای قلبی و ریوی بر اساس اصول مصوب
v میزان رعایت احتیاطات همه جانبه بر اساس اصول استاندارد
v مدت زمان ارائه اولین مراقبت های پرستاری در اورژانس
v میزان رعایت فرایندهای مدیریتی بر اساس اصول علمی
به منظور دستیابی به اهداف و شاخص های مذکور فعالیتهای زیر صورت می گیرد :
1- برنامه ریزی
بر اساس برنامه استراتژیک خارج سازمان ( دانشگاه ) در داخل سازمان (ریاست مجتمع ) و نتایج ارزیابی های به عمل آمده ( داخلی و خارجی ) در ابتدای سال اقدام به تدوین برنامه عملیاتی پرستاری می شود .
2- ارتقاء فرایند مدیریت منابع انسانی
3- تعیین وضعیت موجود پرسنلی
4- برآورد نیروی انسانی مورد نیاز بر اساس حجم کار و ....
5- توزیع نیروی انسانی حرفع ای و غیر حرفه ای با توجه به ویژگیهای هر بخش
6- بهسازی نیروی انسانی از طریق آموزش های القائی و آشنا سازی پرسنل جدید الورود ، آموزش های ضمن خدمت
7- ارتقاء فرایند مدیریت ارزیابی:
تدوین شاخص ها و اهداف ارزیابی
تعیین تیم های ارزیابی
تدوین طرح اطلاعات ارزیابی ها در سطوح مدیر پرستاری ، سوپروایزر آموزشی ، سوپروایزر بالینی تیم ارزیابی خارجی ، سرپرستاران و مسئولین شیفت ها
انجام ارزیابی ها بر اساس جداول تنظیم شده
تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از ارزیابی ها
برنامه ریزی اصلاحی پیرو نتایج بدست آمده
8 - ارتقاء فرایند مدیریت آموزش کارکنان و بیماران
بررسی و آماده کردن درون داده های آموزشی شامل شرایط و امکانات ، کتب ، منابع جدید ، وسایل آموزشی ، فضای مناسب
تعیین نیازهای آموزشی
اولویت بندی نیازهای آموزشی
برنامه ریزی آموزشی
اجرای آموزش ها
سنجش اثر بخش آموزش ها
مدیریت ارزشیابی کارکنان
بازنگری و یا تدوین حدود انتظارات بر اساس شرح وظایف به تفکیک هر بخش و رده
تعیین شیوه های ارزشیابی
توجیه پرسنل در خصوص نحوه ارزشیابی و حدود انتظارات و .......
ارزشیابی کارکنان بر اساس زمانبندی تدوین شده
تعیین نقاط ضعف و قوت کارکنان
برنامه ریزی جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت
استفاده از نتایج ارزشیابی جهت انتخاب ، انتصاب