اخبار

کارمندان به وضع فیزیک بدن خود در محل کار دقت کنند

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: بسیاری از دردهای گردن و کمر شایع بین کارمندان، به علت رعایت نکردن روش‌های صحیح در قرار گرفتن فیزیک بدن در محیط کار است.
دکتر "شجاعی" افزود: نکته مهم در محیط کار این است که کارمندان به خم شدن‌های پی در پی در طول روز و هنگام کار توجه داشته باشند. 

وی به کارمندان توصیه کرد: هنگام خم شدن ستون فقرات را هرگز خم نکنند بلکه مفصل لگن را که محور اصلی خم و راست شدن است، به جلو و عقب ببرند، زیرا خم کردن ستون فقرات موجب وارد شدن فشار زیاد بر مهره‌ها و در نتیجه بیماری دیسک گردن و کمر خواهد شد.

دکتر شجاعی با اشاره به اینکه عموم مردم به اشتباه عادت دارند که هنگام کار کردن به جای خم کردن مفصل لگن، از طریق خم کردن ستون مهره‌ها کار خود را انجام دهند، درباره  شیوه صحیح کار هنگام تایپ یا کار با کامپیوتر گفت: هنگام تایپ کردن یا کار با کامپیوتر باید مچ دست و ساعدها درست در یک امتداد قرار بگیرد و زاویه بین ساعد و بازو در حد 90 تا 100 درجه حفظ باشد.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: همچنین باید یک سطح شیب‌دار به ارتفاع مناسب روی میز کار قرار داد تا هنگام نوشتن لازم نباشد گردن خود را خم کرد.

دکتر شجاعی تاکید کرد: هنگام نوشتن و کار با کامپیوتر، سر و گردن به سمت جلو و پائین خم نشود زیرا این کار موجب وارد آمدن فشار زیاد بر مهره‌های گردن می شود  و دردهای این ناحیه را در پی خواهد داشت.

این متخصص طب فیزیکی به همه کارمندان توصیه کرد: هنگام انجام کار، نوشتن، تایپ کردن و کار با کامپیوتر به دفعات متناوب (هر 20 دقیقه یک بار) از جای خود بلند شوند و استراحت کوتاهی به دست‌ها و گردن خود بدهند و برخی حرکات ورزشی را در همان محیط کار انجام دهند. 
 
۱۶ بهمن ۱۳۸۹ ۰۰:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید