اخبار

مدیر کل دفتر سلامت روانی ، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: توزیع تخت های روانپزشکی در کشور نامناسب و بیشتر این تخت ها در شهرهای بزرگ متمرکز است.

دبیر اجرایی نهمین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران با انتقاد از عدم پوشش بیمه‌ای بیماران روانپزشکی به هزینه‌های بالای نگهداری این دسته از بیماران در بیمارستان‌های بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: برخی از داروهای روانپزشکی هم که قیمت بالایی دارند، تحت پوشش بیمه‌ نیستند
مدیر کل دفتر سلامت روانی ، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: توزیع تخت های روانپزشکی در کشور نامناسب و بیشتر این تخت ها در شهرهای بزرگ متمرکز است.
 به گزارش خبرنگار شبکه خبر ، مدیر کل دفتر سلامت روانی ، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب گفت: اکنون 8 هزار و 800 تخت روانپزشکی در کشور وجود دارد که بیشتر این تخت ها در شهرهای بزرگ متمرکز است.

دکتر صابری ظفرقندی افزود: در برخی شهرها با کمبود تخت های روانپزشکی رو به رو هستیم هر چند بخش خصوصی به کمک بخش دولتی آمده است اما هزینه های گزاف تخت های روانپزشکی که در بخش خصوصی موجب شده است بسیاری از مردم نتوانند از آن استفاده کنند و حتی در صف انتظار تخت های روانپزشکی دولتی باقی بمانند.

وی افزود : همچنین هزار و دویست روانپزشک در کشور وجود دارد که توزیع آنان نیز در شهر های کشور نامناسب است و بیشتر آنان در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ فعالیت می کنند.

مدیر کل دفتر سلامت روانی ، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت همچنین بر لزوم حمایت بیمه ها از خدمات روانشناسی و روانپزشکی تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر بر مراقبت صحیح از بیماران روانپزشکی در منزل شد.
۱۸ آبان ۱۳۸۸ ۰۹:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید